Учнівський
інформаційно-дослідницький проект
Тема:
“Збережемо первоцвіт”
ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Тип
проекту: груповий, інтегрований.
Вид проекту: інформаційно-дослідницький.
Тривалість проекту: 4 тижні.
Учасники проекту: учні 4 класу, батьки.
Предмети, що інтегруються: природознавство, українське читання, українська мова, громадянська освіта, образотворче мистецтво, трудове навчання.
Автор: вчитель початкових класів Подкопаєва С. В.
1. Провідна проблема: дослідження особливостей первоцвітів, їх цілющих властивостей, екологічних проблем, що впливають на їх існування та розмноження, пошук шляхів вирішення цих проблем.
2. Мета:
дати знання про первоцвіти як особливу частину рослинності, збагачувати знання
учнів про рослинний світ рідного краю, а також активний словниковий запас
учнів; пробудити інтерес до вивчання навколишнього світу; розширити знання про
значення цих рослин у природі та житті людини, сприяти
формування екологічної культури; розвивати пізнавальний інтерес; спонукати до
творчої та пошукової діяльності; виховувати почуття любові до
природи та відповідального ставлення до неї.
3. Спосіб розв`язання проблеми: пошук наукових матеріалів з даного питання; опрацювання матеріалів з Інтернет-ресурсів, вивчення природних умов існування цих
рослин (екскурсія в природу), аналіз здобутих знань та оформлення результатів
досліджень.
4. Кінцевий продукт: урок-презентація, фотовиставка «Первоцвіти рідного краю», комп’ютерна презентація «Збережемо первоцвіт», виставка робіт у різних техніках.
П Л А Н В И К О Н А Н Н Я П Р О Е К Т У
І. Організація проекту
Формування основної проблеми і дидактичної мети.
Формування груп, постановка завдань.
ІІ. Планування проектної діяльності:
1. Обирання учнями запропонованих учителем групових завдань.
2. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.
3. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет, екскурсія в природу.
4. Проведення циклу уроків, пов`язаних із темою проекту.
ІІІ. Робота на уроках
Природознавство.
Громадянська освіта.
1. Знайти матеріали про рослини, що належать до первоцвітів;
2. Дізнатись про цілющі властивості цих рослин;
3. Зібрати інформацію про фактори, що негативно впливають на існування первоцвітів;
Читання.
Українська мова
1. Дібрати цікаві матеріали про первоцвіти (легенди, загадки тощо).
2. Скласти розповіді: «Люблю, коли земля цвіте».
Образотворче
мистецтво. Трудове навчання.
1. Намалювати малюнки на тему: «Бережи первоцвіти».
2. Зібрати фотоматеріали.
3. Виготовити первоцвіти у різних техніках.
Завдання для груп
І група – біологи
* визначення та особливості первоцвітів, умови їх існування;
ІІ група – дослідники
* пошук інформації про цілющі властивості первоцвітів;
ІІІ група – етнографи
* дослідження символіки квітів;
* пошук легенд, пов’язаних з первоцвітами;
ІVгрупа – екологи
* визначення причин зникнення первоцвітів та пошук шляхів вирішення цих проблем..
V група – мистецтвознавці
* оформлення виставки малюнків та поробок «Я перша квіточка весни»
ІV. Оформлення результатів
* створення газети
* оформлення
фотовиставки та виставки малюнків і
поробок
* створення комп’ютерної презентації «Збережемо первоцвіт»
V. Захист проектів.