Учнівський інформаційно-дослідницький проект

Тема: “Збережемо первоцвіт”

ПАСПОРТ   ПРОЕКТУ

Тип проекту:  груповий, інтегрований.

Вид проекту: інформаційно-дослідницький.

Тривалість проекту:  4 тижні.

Учасники проекту:  учні 4 класу, батьки.

Предмети, що інтегруються: природознавство, українське читання, українська мова,  громадянська освіта, образотворче мистецтво, трудове навчання.

Автор: вчитель початкових класів Подкопаєва С. В.

1. Провідна проблема: дослідження  особливостей первоцвітів, їх цілющих властивостей, екологічних проблем, що впливають на їх існування та розмноження, пошук шляхів вирішення цих проблем.

2. Мета:   дати знання про первоцвіти як особливу частину рослинності, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю, а також активний словниковий запас учнів; пробудити інтерес до вивчання навколишнього світу; розширити знання про значення цих рослин у природі та житті людини,   сприяти  формування екологічної культури; розвивати пізнавальний інтерес; спонукати до творчої та пошукової  діяльності; виховувати почуття  любові до природи та відповідального ставлення до неї.

3. Спосіб розв`язання проблеми: пошук наукових  матеріалів з даного питання; опрацювання   матеріалів з Інтернет-ресурсів,  вивчення природних умов існування цих рослин (екскурсія в природу), аналіз здобутих знань та оформлення результатів досліджень.

4. Кінцевий продукт:  урок-презентація, фотовиставка «Первоцвіти рідного краю», комп’ютерна презентація «Збережемо первоцвіт», виставка робіт у різних техніках.

П Л А Н      В И К О Н А Н Н Я     П Р О Е К Т У

І. Організація проекту

Формування основної проблеми і дидактичної мети.

Формування груп, постановка завдань.

ІІ. Планування проектної діяльності:

1.                          Обирання учнями запропонованих учителем групових завдань.

2.                          Обміркування шляхів розв’язання проблеми.

3.                          Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет, екскурсія в природу.

4.                          Проведення циклу уроків, пов`язаних із темою проекту.

ІІІ. Робота на уроках

Природознавство. Громадянська освіта.

1.                          Знайти матеріали про рослини, що належать до первоцвітів;

2.                          Дізнатись про цілющі властивості цих рослин;

3.                          Зібрати інформацію про фактори, що негативно впливають на існування первоцвітів;

Читання. Українська мова

1.                          Дібрати цікаві матеріали про первоцвіти (легенди, загадки тощо).

2.                          Скласти розповіді: «Люблю, коли земля цвіте».

Образотворче мистецтво. Трудове навчання.

1.                          Намалювати малюнки на тему: «Бережи первоцвіти».

2.                          Зібрати фотоматеріали.

3.                          Виготовити первоцвіти у різних техніках.

Завдання для груп

І група – біологи

* визначення та особливості первоцвітів, умови їх існування;

ІІ група – дослідники

* пошук інформації про цілющі властивості первоцвітів;

ІІІ група  – етнографи

* дослідження символіки квітів;

* пошук легенд, пов’язаних з первоцвітами;

ІVгрупа – екологи

* визначення причин зникнення первоцвітів та пошук шляхів вирішення цих проблем..

V група – мистецтвознавці

* оформлення виставки малюнків та поробок «Я перша квіточка весни»

ІV.  Оформлення результатів

* створення газети

* оформлення  фотовиставки та виставки малюнків і поробок

* створення комп’ютерної презентації «Збережемо первоцвіт»

V. Захист проектів.